Bye-bye 2018

Sokan összegeznek az év végén, megteszem én is. 
Miről is szólt 2018?

Fontossági sorrendben:

Megjelent a Trizanton pilótái - Hecate, az engedetlen 


Nagy izgalommal vártam az új könyvet, a borítótervezés kezdetétől. Ugyan egy kicsit megosztó lett, és vitákat generált különböző fórumokon, én a szívembe zártam. És máig is nagyon-nagyon örülök a megjelenésnek.








Elkezdtem több új regényt, és az év végére April Faye-jel befejeztünk egy közöset


Volt néhány sci-fi próbálkozás. Volt fantasy próbálkozás is. Egy történet megragadt, és nagyon úgy tűnik, hogy lesz is belőle valami. Egyelőre még nem árulnék el semmi komolyabb kulisszatitkot, de van két izgalmas szereplőm és egy végtelenül nagy világom. A projekt folyamatban :)
Viszont, ami ennél is fontosabb, október végén April Faye-jel együtt  nekiugrottunk egy új regénysorozatnak, és 27-én eljutottunk a vázlat legvégéig. Elég részletes vázlat, már önmagában vagy ötszáz oldal, most már csak meg kell írni, regény-formába szerkeszteni. Továbbra is közös munka lesz, és a Farkastörvény címet viseli. Jót tett neki, hogy volt közben egy Nanowrimo, és az is, hogy utána sem engedtük túl lazára a gyeplőt.







Olvastam is


Magamhoz képest nem keveset. Beszabadultam a Könyvfesztiválra, a Könyvhétre, és megszedtem magam jobbnál jobb könyvekkel. Nem szeretném minden olvasásomat felsorolni. Voltak rosszak, voltak közepesek és voltak nagyon-nagyon jók, úgyhogy csak a "leg"-eket emelném ki.
- A legrosszabb külföldi regény címért idén Martha Wells: Kritikus rendszerhiba futott be.

Figyelem, innen pozitív kiemelések érkeznek!
- A legütősebb, legátgondoltabb hard sci-fi-olvasásom idén a Adrian Tchaikovsky: Az idő gyermekei volt. (nem volt túl sok a műfajból, de ez mindenképpen kiemelkedő, ajánlom a műfaj kedvelőinek! :) )
- A legjobb sorozatom Dan Wells: Részlegesek-trilógiája, bár legalább ugyanennyire szerettem Mark Lawrence-től a Széthullott birodalmat is (Tövisek hercege-sorozat.)
- Kedvenc magyar könyvért szintén holtverseny alakult ki, Gabriella Eld: Talpig feketében és Martin Kay: Eastern nagyjából ugyanannyira nőttek a szívemhez.
- Kedvenc idén felfedezett szerzőm Victoria Schwab, két könyvével is: a Viszály befurakodott az abszolút kedvenc könyveim közé, az Egy kegyetlen dal pedig szépen besorakozott mellé (az Egy sötét duettet pedig most már hamarosan sorra kerítem, nagyon ideje lenne. :) )

- Kedvenc "tudományos" könyvem idén a Jorge Cham - Daniel Whiteson: Halványlila gőzünk sincs című kötete volt, annyira, hogy ez meghozta a kedvemet magához a műfajhoz is.
- A legjobb olvasás-élményt viszont Ray Bradbury: 451 Fahrenheit és más történetek című könyve okozta.


Egyszóval 2018 egy hosszú és eseménydús év volt. Talán az egyik kedvencem az eddigiek közül.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Csuka-átok - könyvajánló

A valószerűtlenség elmélete - könyvajánló

Ahol behatol a fény - könyvajánló