Könyvadaptációs Book Tag - ne csak olvassuk, nézzük is!

Mostanában elég népszerű volt ez a book tag a Molyon. Mivel eléggé oda- és vissza vagyok nem csak a könyvekért, hanem a filmekért is, ezért elég sok mozit nézek meg. :) Igyekszem most a közelmúltbeli élményeimre hagyatkozni, de azért nincs kizárva, hogy lesz a válaszok között egy-egy régebbi film.

Egyébként is kell egy kis pihenés a campnano alatt, szóval, blogolásra fel :D

1.: Mi a legutóbbi könyvadaptációs film, amit láttál?

A Vörös veréb. Nagyon tetszett a film, tervbe vettem a könyvet is. Nem csak a helyszínek fogtak meg benne, és nem csak a szereplők, de az egész sztori összetettsége és árnyalatai is. Hozzátenném, Jennifer Lawrence a kedvenc színésznőm :) De mivel nem csak miatta tartom jónak a sztorit, nem kérdés, hogy el fogom olvasni a könyvet is.



2. Melyik filmből készült könyvet szereted a legjobban?

Egyszer próbáltam elolvasni valami hasonlót, a True Bloodból készült szörnyűséget, és nem sikerült túljutnom a harmadik oldalon.

3. Melyik közelgő könyvadaptációt biztosan nem fogod megnézni?

Na, ezt felsorolni is sok lenne. De ha jön még Szürke ötven árnyalata-folytatás, akkor például azt sem.

4. Melyik könyvadaptációt nem akarod ismét megnézni?

A Csontvárost. Nagyon nem jött be az a film, én furcsamód a Shadowhunters sorozatot szerettem. De az első film gyakorlatilag lebeszélt a könyvekről, úgyhogy azt a feldolgozást nem szeretném még egyszer látni. Ha nem készült volna el a sorozat belőle, talán sosem olvasom a könyveket.




5. Van olyan könyv, amit már olvastál, de az adaptációját még nem láttad?

Kétlem. Csak akkor, ha még nem készítették el.

6. Van-e olyan film, amit láttál, de a könyvét nem olvastad?

Az Útvesztő-trilógia. Ez nincs is tervben, mert sem a szereplők, sem a történet nem kötött le annyira, hogy komolyabb mélységekig meg szeretném ismerni őket, viszont a filmeket néha újranézem.

7. Szerinted melyik az a könyvadaptáció, ami teljesen eltér a könyvtől?

Például Az időgép, H. G. Wells nyomán. Teljesen átírták a sztorit, a világot, a szereplőket, mindent. De ezt nem is bánom, mert egy száraz áltudományos beszámolóból kaptunk egy izgalmas, kedves, és emlékezetes filmet.

8. Volt olyan, hogy kimentél a moziból, mert egy könyvadaptáció annyira rossz volt?

Nem, nem pazarlunk mozijegyet olyasmire, aminél nem megyünk biztosra. Úgy értem, egy mozijegy+popcorn árából már lazán meg lehet venni egy könyvet!

9. A könyvet szereted előbb olvasni, vagy inkább megnézed előbb a filmet?

Változó, attól függ, hogy melyikkel találkozom először. Volt már egy csomó olyan film vagy sorozat, ami elolvastatta velem a könyvet, és volt már olyan könyv, aminél alig vártam, hogy végre filmre kerüljön. A Ready Player One-t például akkor szereztem be, amikor az első trailerek mentek a moziban, és nem bántam meg. Mind a könyvet, mind a filmet nagyon élveztem, bár őszintén szólva nem volt túl sok közük egymáshoz.

10. Milyen magas a filmmel kapcsolatban az alkalmazkodó képességed? (Pl. amikor egy tinit egy huszonéves alakít egy filmben)

Nagyon magas. Azért én is megszólom, ha ennyire rosszul lövik be az életkort, de ettől még szoktam tudni élvezni a filmet. Két külön műfajról beszélünk, a könyvek és a filmek más-más ingerekkel dolgoznak, egészen más képet fest a saját képzeletünk, mint egy 4D-s mozivászon mozgó székekkel. Szóval még a sztoriátírásokat sem bánom, csak legyen jó a film önmagában is.

11. Dühít, amikor a filmben totál másként néznek ki a szereplők, mint a könyvben?

Nem, nem igazán. Nem a kinézet, hanem a kisugárzás érdekel, az, hogy a karakter belső tulajdonságait mennyire képes eladni.

12. Van-e olyan adaptáció, ahol szerinted a könyv ezerszer jobb?

Percy Jackson, például. Pedig annak sem vagyok rajongója.

13. Mondj egy olyan könyvet, amiből még nem készült film/sorozat, de te nagyon szeretnéd, ha lenne!

A Hollófiúkat nagyon szívesen megnézném. De a Viszály is ugyanez a kategória. Mindkettővel az a probléma, hogy nem könnyű belőlük filmet csinálni, mert kicsit több mondanivalójuk van, mint cselekményük. Úgyhogy óvatosan kívánok ilyesmit, de ha már választani kell, Gansey-éket nagyon szívesen látnám filmvásznon.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Csuka-átok - könyvajánló

A valószerűtlenség elmélete - könyvajánló

Ahol behatol a fény - könyvajánló