Filmes poszt, mert ígértem ilyet is.

 451 Fahrenheit


vs.



Történt annak idején, hogy a gimnáziumi éveim alatt tanultam némi filmtörténetet (nem csak hobbiból, igazából ebből is érettségiztem), és annak idején találkoztam először ezzel a zseniális filmmel - a könyvvel sajnos azóta sem, de most már tervben van, hogy tegyen igazságot.
Röviden és nagyon tömören arról szólt, hogy a társadalom teljesen elhülyült, mert minden írott szöveg (ld. könyvek) eltöröltek a föld színéről, sőt mi több, volt egy kormányszerv, amely direkt vadászta a rejtegetett könyveket, és ha megtalálta, némi inkvizíció kíséretében, a tulajdonos szeme láttára el is égette őket. Ezért is ez a cím: 451 fahrenheit az a hő, amelyen elég a papír. Aztán az egyik ilyen kormányszerv, aki egész életében könyvekre vadászott és elégette őket, rájön, hogy talán mégsem kellene, az olvasás nem butít vagy dönt nyomorba, de az adja az élet (egyik) értelmét.

Namármost. A film nem egy új darab, 1966-ban készült, és minden további nélkül csak annyit mondanék róla, hogy zseniális.  Így, kiemelve (nem írom nagybetűvel, mert nem akarok kiabálni :D) Aki csak teheti, nézze meg, mert ez volt olyan mozik nagy elődje, mint az egészen mátrixos Equilibrium és... ó igen, és az HBO által legyártott, 451 Fahrenheit című szemét. Komolyan.

Persze, lehet nagy klasszikusokhoz nyúlni. A Star Wars új részei legalább látványosak, és többé-kevésbé szórakoztatóak lettek (nem vagyok egy nagy rajongó, én csak szeretem azokat a filmeket, és kész. Mindet.) A Jurassic World agy nélkül adja vissza ugyanazt, amit annó, a Jurassic Park adott nekünk. A Szárnyas fejvadász annyira méééééély, hogy az első részt nem tudtam végignézni, de a második kifejezetten tetszett. (Az is mééély.)

De könyörgöm. Ha valaki olyan filmet remake-el, amit egyszer már megcsináltak jól, hovatovább, zseniálisan, az legyen már egy kicsit igényesebb, rakja össze a dramaturgiát, legyen hűséges az eredeti műhöz legalább történetben, és ne üldözzön el a képernyő elől hollywood-szagú sztorival és tehetségtelen színészekkel!

Köszöntem a figyelmet, ezt most nekem ki kellett adnom magamból.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Csuka-átok - könyvajánló

A valószerűtlenség elmélete - könyvajánló

Ahol behatol a fény - könyvajánló