Rapid Book Tag - avagy én is felszállok erre a gyorsvonatra :)

Rátaláltam erre a játékra bár nem hívott senki, és úgy gondoltam, egy kitöltést megér. Úgyis régen volt poszt :)

Lássuk a kérdéseket!

1. Puha vagy keménytáblás könyv?   

Jobban szeretem a keménytáblás könyveket, valamivel jobban bírják az olvasási szokásaimat (sajnos én nem tartozom azokhoz, akiknél a háromszor olvasott könyv is úgy néz ki, mintha új lenne. Az én kedvenceim salátára vannak olvasva. Ha úgy néz ki, mintha új lenne, akkor még biztosan nem olvastam el.) Ugyanakkor nem szoktam kifizetni a felárat, ha van választási lehetőségem.

2. Online vagy könyvesbolti vásárlás?

Könyvesbolt, vagy ha lehet, még inkább könyves rendezvény. Néha rendelek könyvet online is, de az az igazi, ha fizikailag is látom. És egyszerűen imádom a könyvesboltok hangulatát, szeretek nézelődni, válogatni, úgyhogy egyértelműen könyvesbolt.

3. Trilógiák vagy sorozatok? 

Ha jó, bármennyi jöhet. Ha nem tetszik, úgysem olvasom tovább az első után. De azért sok standalone-t is olvasok.




 
4. Hősök vagy rosszfiúk? 

Mindig az antagonista karakterbe szeretek bele. A főhős akkor játszik, ha ő maga a rosszfiú.








5. Melyik az az egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál? 

Takami Kósun: Battle Royale. Főleg az Éhezők viadala-rajongóknak nyomnám a kezébe.







6. Ajánlj egy alulértékelt könyvet.

Brendan Reichs: Nemezis projekt - Első szakasz. Nem lett túl népszerű, pedig személy szerint nagyon jónak tartom az ötleteket és a szereplőket, és reménykedek benne, hogy a folytatás is meg fog jelenni magyarul is.







7. Melyik volt az utolsó könyv, amit befejeztél?

Martha Wells: Kritikus rendszerhiba, de nem akarok róla beszélni.








 8. Melyik volt az utolsó könyv, amit megvettél?

Ezzel a kérdéssel most megfogtatok, mert a Könyvhétről 14 kötettel jöttem haza, és azóta letiltottam magam a könyvvásárlásról (ennek az előzménye, hogy a Könyvfesztiválról 15 kötetet cipeltem hazáig, és még azokkal se tartok sehol se...) De azt hiszem, az utolsó vásárlás Michio Kaku: A lehetetlen fizikája volt.




9. Mi volt a legfurcsább dolog, amit valaha használtál könyvjelzőnek?

Az a furcsa, hogy mostanában könyvjelzőket használok zsebkendő helyett. De az egyik könyvemben vonatjegy van.







 10. Használt könyvek: igen vagy nem?

Sokszor igen, főleg, ha bizonytalan vagyok benne, hogy tetszeni fog-e, vagy ha a pénztárcám éppen nem örül a könyvvásárlásnak.


11. Karakterek vagy cselekmény? 

A karakterek, a cselekmény, a világfelépítés. Számomra ez a három szempont. Valamelyik legyen kiemelkedően zseniális, és a másik kettő se legyen rossz. Azért előfordul, amikor ez a három összeér, és új kedvenc születik.





12. Hosszú vagy rövid könyvek?

Hosszú. Jobban szeretem a nagyon hosszú könyveket/sorozatokat. Rövidből még sosem sikerült kedvencet avatnom.




13. Hosszú vagy rövid fejezetek?

Rövid. Pörgősebbé teszi a cselekményt. Ebben például olyan is van (ritkán), ami alig éri el az egy oldalas terjedelmet.


14. Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut.

Ezen most nagyon röhögök, mert nemrég láttam egy videót, amelyben amerikai "utcaembereit" próbálták rávenni, hogy mondjanak legalább egy könyvet, és nem tudtak. De akkor lássuk: J. K. Rowling: Harry Potter (az örök kedvenc); Victoria Schwab: Viszály (az egyik legújabb kedvenc); Stephen Hawking: Az idő rövid története (ezt jelenleg is olvasom.)



15. Mik azok a könyvek, amit megnevettetnek vagy megríkatnak? 

Nagy általánosságban azok, amikben sikerül igazán életre kelteni a főhősöket, és közös pontot találok velük. Nem emlékszem olyan könyvre, amin sírtam volna, de azt tudom, hogy a Andy Weir: A marsin rengeteget nevettem.





16. A mi világunk vagy kitalált világok?

A mi világunk, párszáz/párezer évvel később. A sci-fi a kedvenc műfajom, és nem vetem meg a disztópiákat sem. De sokszor jóban vagyok a fantasy kitalált világaival, és az alternatív univerzumokkal is. A nagyon földhözragadt, teljesen reális sztorikat viszont ritkán szeretem.





17. Ítélsz könyvet borító alapján?

Maximum addig, amíg megfogja a szememet. De elvárom, hogy annak a könyvnek, amit szeretek, zseniális legyen a borítója. És lehet, hogy részrehajló vagyok, de ez az abszolút kedvenc :D




És ha már Rapid Book Tag, akkor kihívom April Faye-t :) Szeretném látni a te válaszaidat is :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Csuka-átok - könyvajánló

A valószerűtlenség elmélete - könyvajánló

Ahol behatol a fény - könyvajánló